با هم باشیم(سرزمین دانلود)

با هم باشیم(سرزمین دانلود)

اینجا همه چی سر جاشه

داغ ترین اخبار سینما(ویژه جشنواره فجر)

میلاد وکیلی(با هم باشیم):   اسامی کاندیداهای بخش نگاه نو (مسابقه فیلم های اول) سی امین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش سي نت، کاندیداهای بخش نگاه نو (مسابقه فیلم های اول) در بخش های بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمنامه و بهترین دستاورد هنری یا فنی به شرح زیر است:

کاندیدای بهترین کارگردانی
- مهرداد غفارزاده برای کارگردانی فیلم گیرنده
- رضا عطاران برای کارگردانی فیلم خوابم می آد
- فرزاد اژدری برای کارگردانی فیلم سلام برفرشتگان
- مانلی شجاعی فرد برای کارگردانی فیلم میگرن
- پیمان معادی برای کارگردانی فیلم برف روی کاج ها

کاندیدای بهترین فیلم
- محمد رضا تخت کشیان و جواد فرحانی برای فیلم خوابم می آد
- محمد قهرمانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای فیلم گیرنده
- عبدالحسین و محمد ابوالحسنی برای فیلم تهران
۱۵۰۰
- حسن علیمردانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای فیلم سلام بر فرشتگان
- ابراهیم اصغری برای فیلم پنج شنبه آخر ماه

کاندیدای بهترین فیلمنامه
- اکبر روح، مهرداد موفق یامی و مهرداد غفارزاده برای نگارش فیلم نامه گیرنده
- علی مینایی و ابراهیم اصغری برای نگارش فیلمنامه پنج شنبه آخر ماه
- پیمان معادی برای نگارش فیلم نامه برف روی کاج ها
- مجید اسماعیلی برای نگارش فیلم نامه داستان سامرا

دیدای بهترین بازیگر مرد
- سعید راد برای بازی در فیلم گیرنده
- رضا عطاران برای بازی در فیلم خوابم می آد
- محمود پاک نیت برای بازی در فیلم پنج شنبه آخر ماه
- ناصر گیتی جاه برای بازی در فیلم خوابم می آد
- امین حیایی برای بازی در فیلم پیشونی سفید

دیدای بهترین بازیگر زن
- مهناز افشار برای بازی در فیلم برف روی کاج ها
- نیکی کریمی برای بازی در فیلم من همسرش هستم
- باران کوثری برای بازی در فیلم بغض
- هنگامه قاضیانی برای بازی در فیلم میگرن
- پانته آ بهرام برای باز ی در فیلم میگرن

کاندیدای بهترین دستاورد هنری یا فنی
- سید محمود صدیقی برای فیلم داستان سامرا
- کارگروهی جلوه های رایانه ای فیلم تهران 1500
- روانبخش صادقی برای فیلم فیلادلفی
- امیر سحر خیز، کامران سحرخیز و سید هادی اسلامی برای فیلم سلام بر فرشتگان

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

میلاد وکیلی(با هم باشیم): آمار انتخاب بهترین فیلم‌های مردمی تا ۱۸ بهمن اعلام شد.

 

مسابقه سینمای ایران
۱-برف روی کاج‌ها با۳.۸ صدم
۲- بوسیدن روی ماه با ۲.۳۸ صدم
۳- نارنجی پوش با ۱.۹۸ صدم
۴- پل چوبی با ۱.۸۸ صدم
۵- گشت ارشاد با ۱.۶۱ صدم
۶- بی خود و بی جهت با ۱.۵
۷- خوابم می‌آد با۱.۴۶صدم
۸- پذیرایی ساده با ۱.۴۵ صدم
۹- پله آخر با ۱.۸ صدم
۱۰- ضدگلوله با ۱.۷صدم.

مسابقه بین الملل
۱-صدای تیره با ۵۰۵هزارم
۲- ملکه با ۵۰۴ هزارم
۳- روزهای زندگی با ۴۴ صدم
۴- عملیات وحشت با ۳۹ صدم
۵- مطرود با ۳۰ صدم

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

تولد کارگردانی باهوش

خلاصه مطلب : مرسده مقیمی: «برف روی کاج ها» فیلمی است دوست داشتنی و فوق العاده ظریف. یکی از هنرهای معادی حکایت روایتی جذاب از داستانی است که این روزها پایه و اساس اکثر فیلم هاست (خیانت) این که کارگردانی بتواند داستانی را که به انحای مختلف گفته شده اینقدر تازه و بدیع روایت کند اتفاق بزرگی است، مخصوصا اگر فیلم اولش باشد.

 

سینمانگار: مرسده مقیمی: "بازیگر اصغر فرهادی جشنواره ی فیلم فجر را رونق بخشید"، "پیمان معادی با «برف روی کاج ها» سینمای فرهادی را روی پرده آورد"، " نادرِ جدایی، جدایی دیگری را روایت کرد تا ادامه دهنده ی سینمای فرهادی باشد" و ... از این تیتر های عجیب و غریب که همه شان تکیه بر نام "اصغر فرهادی" دارد را به انواع متفاوتی می توان نوشت اما من با این که از رفاقت اصغر فرهادی و پیمان معادی با خبرم، با این که معتقدم هنر می خواهد کسی بتواند ادامه دهنده ی راه هنرمندی چون فرهادی باشد و با این که می دانم خود معادی هم هیچ ناراحتی ای از این که نام فرهادی روی فیلم خوش ساختش سنگینی کند ـ آن هم در شرایطی که همه می دانیم فرهادی اینقدر درگیر فیلم کم نظیرش «جدایی نادر از سیمین» بوده که فرصت کمک به دوستش را نداشته است ـ ندارد اما من می خواهم از شخص "پیمان معادی" حرف بزنم کسی که فارغ از نام فرهادی کاری قابل قبول ارائه داده، کاری که کمتر نکته ی منفی ای در موردش به ذهنم می رسد.

پیمان معادی آدم به شدت با هوشی است این را می شود به وضوح در هر شات «برف روی کاج ها» دید. اصلا نمی دانم دقیقا نیازی هست برای اثبات خوب بودن «برف روی کاج ها» توضیحی بدهم یا خیر، کافی است هر مخاطبی از هر طیفی یک بار فیلم را ببیند قطعا اگر هم مثل من رضایت کامل نداشته باشد، لذت خواهد برد و آن را دوست خواهد داشت. (دوست ندارم با تعریف و توصیف لحظات دوست داشتنی فیلم از حلاوت بکر بودنش به هنگام اکران عمومی بکاهم نتیجتا نوشتن از لحظاتِ خوب کارگردانی شده ی «برف روی کاج ها» بماند هنگام اکران عمومی)

قصه گوییِ بی لکنت، دقیق و با جزئیات خارق العاده؛ بازی های حساب شده ی تک تک بازیگران و سیاه و سفید فیلم برداری شدن کار که اینقدر به فضاسازی کمک کرده که شخصا اصلا دوست ندارم بپرسم چرا و به چه دلیل پیمان معادی این تصمیم را گرفته است فقط می خواهم برای تصمیم درست و فکر شده اش از او تشکر کنم. این ها همگی از ویژگی های خوب و قابل تحسین اولین ساخته ی پیمان معادی است.

«
برف روی کاج ها» فیلمی است دوست داشتنی و فوق العاده ظریف. یکی از هنرهای معادی حکایت روایتی جذاب از داستانی است که این روزها پایه و اساس اکثر فیلم هاست (خیانت) این که کارگردانی بتواند داستانی را که به انحای مختلف گفته شده اینقدر تازه و بدیع روایت کند اتفاق بزرگی است، مخصوصا اگر فیلم اولش باشد. «برف روی کاج ها» با این که توانایی تک تک عوامل، از بازیگران گرفته تا فیلم بردار را به خوبی اثبات می کند چیزی را که عیان می سازد پتانسیل بالای پیمان معادی است؛ کسی که در مقام کاگردان با توانایی کار را مدیریت کرده است، جزئیات کم نظیر فیلمنامه هم ما را به نام او می رساند و جالب این که این سناریست ماهر و کارگردان کار بلد که اولین فیلمش این چنین کم نقص و با دقت ساخته شده بازیگر دو اثر از شاخص ترین آثار سینمای ایران است واقعا چقدر عجیب است که سه سال متوالی هرگاه سینما درخشیده و کم نقص ظاهر شده نام "پیمان معادی" در میان بوده است. با این که همه در «برف روی کاج ها» اینقدر خوب سر جای خود قرار گرفته اند که نمی شود فیلم را بدون هیچ کدام از آن ها متصور شد اما باید اقرار کرد که حضور پیمان معادی از همه پررنگ تر احساس می شود.

از زمانی که آن پدر نگران «درباره ی الی» به پسر کوچکش چشم دوخته بود و با تک تک اکت هایش انتظار برای دوباره نفس کشیدن فرزندش را با بازی ای نفس گیر به نمایش گذاشت تا اخلاق مبتنی بر اصول نادر که به ما یاد داد حرف غلط، غلط است هرکسی که بگوید! و در ادامه به سبب التهاب هایی که در زندگی اش به وجود آمد اصولش را زیر پا گذاشت و دروغ گفت و تا همین لحظه که در مقام کارگردان و سناریست در این جشنواره ی فقیر ما را میهمان لحظاتی زیبا و فیلمی دوست داشتنی کرد، با هوش بالایش ما را غافلگیر کرد.

«
برف روی کاج ها» یک المان مهم دارد و آن این که معادی خیانت را قضاوت نمی کند، داد نمی زند که قبیح و زشت است، زن باید ببخشد، مرد حق داشته یا نه؟ و... او پایان هوشمندانه ای انتخاب کرده که به شخصه معتقدم بهترین پایان است و خوشحالم که فیلم در کنسرت تمام نشد؛ معادی با دیالوگ های مهناز افشار دست مخاطبش را باز می گذارد برای قضاوت و این مهترین ویژگی سینمای او و دوست هنرمندش اصغر فرهادی است. آن ها خوب می دانند که همه چیز وقتی خراب می شود که قیاس به نفس صورت بگیرد و بر مبنای آن قضاوت شود، به همین سبب همیشه فارغ از هر قیاسی (که اگر من بودم چنین می کردم پس تو هم باید چنین کنی!) مخاطب را دعوت می کند به قضاوت.

«
برف روی کاج ها» جدا از همه ی زیبایی های سینمایی اش یک حسن بزرگ دارد، اضافه شدن نام کارگردانی که قاب بندی سینمایی و روایت صحیح را بلد است، به جای مخاطب تصمیم نمی گیرد و به خوبی می تواند داستانی را که بارها و بارها تعریف شده به گونه ای به تصویر بکشد که دوست داشته باشی تا آخرین لحظه همراهش باشی و آنقدر محو نوع روایتش بشوی که یادت برود وقتی پیش تر فیلم هایی را با همین خط داستانی می دیدی چیزی که بیشتر از فیلم و پرده ی سینما نگاهت را به خودش معطوف می کرد صفحه ی ساعتت بود!

از این به بعد نام "پیمان معادی" می تواند تضمینی باشد برای تجربه ی لحظات سینمایی خوب، ظریف و با دقت

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همایون اسعدیان، نقدپذیرترین فیلمساز جشنواره تا پایان روز ششم

میلاد وکیلی(با هم باشیم):

همایون اسعدیان سازنده فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» تا پایان روز ششم برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برترین فیلمساز نقدپذیر جشنواره لقب گرفت.

 


به گزارش سی نت، بر اساس اعلام ستاد اجرایی جشنواره، از بین کارگردانان نشست‌های برگزار شده از روز ابتدای نمایش فیلم در برج میلاد تا پایان روز چهارشنبه
۱۹ بهمن، «همایون اسعدیان» از سوی رأی دهندگان حاضر در نشست‌های سالن سعدی برج میلاد، با بیشترین رأی (۴۰ رای مناسب) به عنوان نقدپذیرترین کارگردان انتخاب شده است.

محمدعلی باشه آهنگر کارگردان «ملکه» با
۳۹ رای مناسب دوم و کاظم راست‌گفتار کارگردان «چک» با ۳۶ رای مناسب در رده‌های بعدی هستند.

بنا بر این گزارش، در پایان هر یک از نشست‌های امسال سالن سعدی برج میلاد، شر‌کت‌کنندگان در نشست‌ها نظر خود را داخل صندوق انتخاب برترین فیلمساز نقدپذیر جشنواره سی‌ام فیلم فجر می‌اندازند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: میلاد وکیلی ׀ تاریخ: یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:اخبار سینما,جشنواره فجر,اسامی برترین های فجر,داغ ترین خبر های روز سینمای ایران و جهان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

این وبلاگ اگر چه در فهرست وبلاگ های شخصی اما پا آپدیت های سریع و به فاصله 10خود قصد دارد نظر همه اقشار اجتماع و سلیقه های متفاوت رو به خود جلب کند برای مثال این وبلاگ مرجع قابل اطمینان برای خواندن زندگینامه اشخاص است و یا مکانی برای تبادل نظرات بین هواداران فوتبال است مطالب سینمایی و هنری می تواند اوقات خوبی را برای خوانندگان رقم بزند دانلو انواع آهنگ و عکس و نرم افزار ضمناّ با عضویت در وبلاگ و خبر نامه ما می توانید از امکانات فوق العاده دیگری مثل دریافت خبر نامه جامع روزانه به email خودتان بهره مند بشید. پس با هم باشیم.... در (سرزمین دانلود)


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , miladvakili.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM